Całkiem nowe doznania, nowe odkrycie i jakość jakiej wstydzić się nie trzeba. Nowa czwarta generacja RENAULT Clio daje radość z jazdy już od momentu zajęcia miejsca za kierownicą. Clio to zasłużone auto w historii motoryzacji. Od czerwca 1990r. Renault sprzedało 12,5 miliona egzemplarzy trzech generacji modelu Clio. Już w 1991r. Zostało samochodem roku. W 1998r. Druga generacja zdobyła cztery gwiazdki Euro NCAP, zaś Clio trzeciej generacji w 2005r. Zdobyło pięć gwiazdek Euro NCAP. Każda z generacji Clio zdobywała wiele laurów w niezliczonych imprezach sportowych. Pamiętamy Clio Wiliams, bądź RS.

Obecny model stawia także na ekologię, tę prawdziwą, a nie pseudo hybrydy. Auto posiada system Eco driving z informacją dla kierowcy, co należy zrobić, by zużyć mniej paliwa. Ekologii służą też nowe silniki. Benzynowy Energy Tce90 3 cylindry 898 cm 90 KM i 99g CO2/km. Zużycie paliwa 4,3 litra/100 km. Tce 120 1.2 l turbo i bezpośredni wtrysk paliwa 120 KM. Połączony z dwusprzęgłową skrzynią EDC. Energy dCi 90, wysokoprężny 90 KM i 83 g CO2/km. Zużycie paliwa na poziomie 3,2 litra!

Auto ma 4062 mm długości, o 35 więcej od poprzednika. Wysokość 1448 mm, – 50 mm i szerokość 1731mm, +24 mm. Bagażnik duży jak na segment aut kompaktowych, bo 300 litrów. CilO IV dostał pięć gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Produkcja jest we Francji i w Turcji. Ceny od 40 950 zł do 57150 zł.

O nowym Renault Clio wypowiadają się znani dziennikarze.

Andrzej Karaczun – rzecznik prasowy Automobilklubu Polski; „Pamiętam jak wielkim wydarzeniem było wprowadzenie na rynek polski Clio I. Potem przyszły znakomite wyniki sportowe, wersja Clio Williams i Maxi, tytuły Mistrzów Polski. Kolejne generacje to następne skoki technologiczne, ale też nietuzinkowa stylistyka. Clio IV to milowy krok w tej klasie”.

Grzegorz Traczewski – AUTO PLUS RADIO w www.radiowww.eu; „To już czwarta generacja tego jednego z najważniejszych pojazdów segmentu B. Po 21-latach nowe Clio przerasta swojego protoplastę we wszystkim. W oczy rzuca się bardzo nowoczesna sylwetka przypominająca sportowe coupe. Wnętrze pełne stylistycznych niespodzianek z cyfrowo-analogowymi wskaźnikami, przyjazna użytkownikowi nawigacja z ciekawą kolorystyką spodoba się prawie wszystkim. Nowe Clio to także ekonomia i ekologia. Niecałe 5 litrów benzyny i odrobinę więcej niż 3 oleju napędowego to niezłe wyniki. Argumentem za jest także 300-litrowy bagażnik. Klikam „Lubię to!”.

Wojciech Sierpowski – AUTO ROK; „Samochód bardzo designerski i trudno się dziwić, bo to pierwsze dzieło Laurens Van den Ackera, więc chciał się wykazać. Wcześniej stylizował prototyp Dezir. Renault przez ostatnie lata nacisk kładł na bezpieczeństwo, a teraz doszła ekonomia i ekologia”.