Nowy PEUGEOT 308 – porusza zmysły, takim hasłem francuski koncern reklamuje swój najnowszy samochód. Trzeba przyznać, iż nie ma w tym przesady. Duży hatchback z segmentu C, który jest najważniejszym segmentem w Polsce. Ten model, jak zakłada firma, może być czołowym w tym segmencie, w którym sprzedaje się aż 43% wszystkich samochodów. Do końca tego roku firma pragnie sprzedać 750 sztuk aut, a w przyszłym 5000sztuk.
Ważnym czynnikiem jest wydajność. Auto jest posadowione na modularnej platformie, która będzie wykorzystana w wielu innych rodzajach pojazdów, w tym kombi, SUV, VAN i użytkowy. Nowa platforma umożliwiła zmniejszenie masy auta o 70 kg, oraz poprzez zmniejszenie wymiarów auta o 12 kg i poprzez odchudzenie zespołów auta następne kilkadziesiąt kg. Współczynnik oporów powietrza CX wynosi 0.28 – 0,29. Pomagają w tym osłony aerodynamiczne podwozia. W przyszłym roku będzie też wersja kombi.
Światła w technologii FullLed, które dają oświetlenie o wysokim poziomie wydajności, oszczędność 50% energii. Auto kontynuuje styl ergonomii z modelu 208. Ma kompaktową kierownicę, ekran dotykowy 9,7 cala, zestaw wskaźników na linii wzroku kierowcy, dysk twardy Juke Box. Zawieszenie – z przodu typu pseudo Mac Pherson, tył – belka skrętna. Są elementy zawieszenia z aluminium. Auto ma aktywny tempomat, gniazdo 230 V, system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania auta. W Peugeot 308 postawiono na jakość. Jest aż 18000 kontroli jakości w procesie produkcyjnym, a w ramach badań trwałościowych przejechano 2,5 miliona kilometrów.
Na polskim rynku będą trzy poziomy wyposażenia, Access już od 59900 zł Active od 64900zł. Allure od 69900zł.
Idea modelu 308 jest globalna, planowane na przyszły rok jest otwarcie produkcji w fabryce w Wu Han w Chinach, oraz w Ameryce Południowej. Silniki 1,2VTi 82 KM i 1,6 THP 125 KM i 155 KM diesel 1,6 Hdi 92 KM i 1,6 e-HDi 115 KM Motory współpracują z 5 i 6-biegowymi skrzyniami manualnymi. Zużycie paliwa już od 4 litrów na 100 km.
Wrażenia z jazdy
Najpierw wsiadamy i od razu przykuwa naszą uwagę wysoka jakość materiałów we wnętrzu, duży ekran sterowania i nawigacji na środku, oraz bardzo dobrze leżąca w dłoniach kierownica. Wygodne i twarde fotele, oraz przestronny, przeszklony, panoramiczny dach dopełniają całości.
Ruszamy wersją 5-drzwiową 1,6 o mocy 155 KM z 6-biegową skrzynią mechaniczną w najwyższym standardzie wyposażenia Allure. Po chwili już należy przyznać, iż dawno nie jeździliśmy tak dobrze prowadzącym się kompaktem. Auto jedzie jak po szynach, zarówno na zakrętach, jak i po prostej, nie słychać pracy zawieszenia. Wybiera wręcz doskonale nierówności na drodze, a jedziemy przecież wersją na 18 calowych kołach. Również nic nie skrzypi i nie piszczy. Wszystkie elementy z tworzyw sztucznych we wnętrzu są doskonale spasowane.
Zamieniamy wersję na 115 KM turbo diesla 1,6. Na 16 calowych kołach to samo, wrażenia z jazdy jak wyżej! Auto-turystyka jest pod wrażeniem. Nowy PEUGEOT 308 okazuje się bardzo ciekawym autem, mocnym konkurentem na rynku. Przy korzystnych cenach może okazać się mistrzem sprzedaży indywidualnej, jak i flotowej.