Gdy planowano modernizację Jagiellońskiej i Parkowej, uroczystość przecięcia wstęgi na wyremontowanych ulicach miała się odbyć kilkanaście miesięcy po oddaniu tunelu. Tymczasem przeprawy pod torami jeszcze nie ma, a drogi mające usprawnić dojazd do niej już są gotowe.

– Bezpośrednim powodem tej inwestycji jest zmiana układu komunikacyjnego w związku z budową tunelu drogowego pod linią kolejową. Jest to inwestycja rządowa, którą realizuje PKP PLK, ale mamy świadomość tego, że ona wpłynie na układ drogowy w mieście i dlatego główne ciągi komunikacyjne do tunelu powinny zostać przebudowane – mówi Jan Grabiec, legionowski starosta. I zostały.Prace prowadzono na całej długości ul. Jagiellońskiej (od Warszawskiej do tunelu) oraz na części ul. Parkowej, Sobieskiego i Krakowskiej. Zmodernizowano w sumie trzy kilometry dróg. – Najważniejszy chyba element tej inwestycji to budowa nowego ronda na skrzyżowaniu ul. Parkowej i Sobieskiego. Jest to miejsce bardzo ruchliwe, gdzie przemieszcza się dużo samochodów. A w związku z budową tunelu tych aut pewnie jeszcze przybędzie – dodaje starosta. Poza upłynnieniem ruchu, inwestorowi zależało też przede wszystkim na poprawie bezpieczeństwa na tych ulicach. I to zarówno pieszych, którzy chodzą do pobliskich szkół, przedszkoli, do kościoła, czy też punktów handlowych i usługowych, jak i kierowców.

Względami bezpieczeństwa była podyktowana przebudowa skrzyżowania ul. Sobieskiego, Krakowskiej i Lwowskiej oraz skrzyżowania ul. Jagiellońskiej i Piłsudskiego. Na Sobieskiego stworzono lewoskręt w Lwowską, a na Jagiellońskiej dodatkowy pas do skrętu w prawo w Piłsudskiego.. W ramach realizacji tej inwestycji wyremontowano także chodniki, ścieżki rowerowe, zatoczki autobusowe, a na Jagiellońskiej pojawiło się 50 nowych miejsc parkingowych. Wybudowano także brakujące odcinki kanalizacji deszczowej w ul. Parkowej i Jagiellońskiej oraz dodatkowe odwodnienie tunelu. 

Realizacja tej inwestycji kosztowała 7,6 miliona złotych. Trzy miliony pochodziły z Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych, czyli tak zwanej schetynówki, a 2,3 miliona złotych, dorzuciło miasto Legionowo. Na uroczystym otwarciu zmodernizowanych ulic zjawiły się władze powiatu, miasta, senator Anna Aksamit, przedstawiciele policji, straży miejskiej i wykonawcy oraz spora grupa mieszkańców.

1 KOMENTARZ

  1. Czy można uruchomić przejazd ulica Koszarowa , obecnie gen.Buka, od ulicy Zegrzynskiej do osiedla Kozlowka ? Nasze miasto powoli się korkuje a tu mamy nieczynna drogę w pustych koszarach…… Przejazdy pod szlabanami ledwie wyrabiaja , wiadukt ledwie zipie , a tu mamy pusta asfaltową drogę w zatłoczonym mieście

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.