Od ubiegłego tygodnia 23 policjantów z Jabłonny pracuje już w nowym komisariacie. Przeprowadzka do pachnących jeszcze świeżością przestronnych wnętrz to w pewnym sensie skok cywilizacyjny.
– W starym miejscu byliśmy w sumie na strychu. Warunki były bardzo skromne, a trzeba było pełnić służbę. Pracując w tych nowych pomieszczeniach, powinniśmy być bardziej efektywni w zapewnieniu bezpieczeństwa mieszkańcom gminy Jabłonna – mówi asp. szt. Bogdan Jachowicz, komendant Komisariatu Policji w Jabłonnie.Taką nadzieję ma też jego przełożony, komendant powiatowy nadkomisarz Paweł Piasecki. Wszystko to w myśl zasady, że warunki pracy wpływają na jej jakość. – Będę zobowiązywał policjantów do tego, że skoro pracują w tak pięknym budynku, to brakiem honoru byłoby dla nich, gdyby tę służbę pełnili gorzej. Mam nadzieje, że będzie o wiele lepiej. Ważne jest też to, aby osoby, które tu przychodzą z problemami, również czuły się lepiej i swobodniej – mówi nadkom. Paweł Piasecki, Komendant Powiatowy Policji w Legionowie.
Komisariat powstał na działce ofiarowanej przez władze gminy, a jego budowa trwała od 2009 roku. Dwukondygnacyjny budynek o powierzchni 683 metrów kw. spełnia wymogi energooszczędności i ergonomii obowiązujące w obiektach służbowych policji. Cały komisariat oraz jego otoczenie są monitorowane. W środku są w sumie 52 pomieszczenia: biurowe, gospodarcze, dyżurka, pokój dla osób zatrzymanych, monitorowany pokój przesłuchań z lustrem weneckim, archiwum, magazyn broni oraz sala odpraw. Całe umeblowanie i wyposażenie komisariatu, w tym także 12 stanowisk komputerowych, jest całkowicie nowe. – Mamy możliwość rozdysponowania każdego policjanta do swojego pomieszczenia. Będzie on odpowiadał za jego czystość i wygląd. Po zagospodarowaniu będzie można sobie lepiej rozplanować pracę i czynności. Każdy będzie miał też teraz większą swobodę – dodaje komendant Jachowicz.
Obecny na uroczystości otwarcia komisariatu Komendant Stołeczny Policji podkreślił, że warunki, w jakich będą teraz pracować funkcjonariusze z Jabłonny, mają być normą w całym garnizonie warszawskim. – Od 2013 roku trwa program standaryzacji obiektów policyjnych, stworzony przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych. Dostosowujemy obiekty już istniejące, bądź też budujemy nowe według standardów, które tutaj mamy w komisariacie policji w Jabłonnie. Ja liczę na to, że do 2015 roku większość obiektów w Komendzie Stołecznej Policji będzie zmodernizowana i warunki pracy zdecydowanie się poprawią – mówi nadinsp. Dariusz Działo, Komendant Stołeczny Policji. Poprawi się również, co podkreślał wojewoda mazowiecki, obsługa interesantów. – Z tych nowoczesnych obiektów korzystają policjanci, ale także – a może przede wszystkim – mieszkańcy, którzy tu przychodzą, załatwiają swoje sprawy i rozmawiają z policjantami, zgłaszając swoje problemy. Będzie się to teraz odbywało w znacznie lepszych warunkach niż dotąd – mówi Jacek Kozłowski.
Budowa komisariatu kosztowała ponad 4,2 mln złotych.