Jest szansa, że legionowianie podobnie jak mieszkańcy stolicy posiadający kartę warszawiaka, będą płacić mniej za komunikację publiczną. Warszawski Zarząd Transportu Miejskiego zaproponował podstołecznym gminom nową ofertę – Warszawa +.
– Polega ona na tym, że dla mieszkańców podwarszawskich gminy byłyby tańsze bilety, a za różnice w ich cenie, dopłacałyby gminy – mówi Magdalena Potocka z warszawskiego Zarządu Transportu Miejskiego. A tak będzie to wyglądało na konkretnym przykładzie.
Normalny bilet miesięczny obowiązujący zarówno w pierwszej i drugiej strefie kosztuje obecnie 210 złotych . Po wejściu w życie oferty Warszawa +, pasażerowie płaciliby za niego 196 złotych. 14-złotową różnicę musiałyby pokryć samorządy. – Wszystko jest oczywiście uzależnione od tego, czy taka zmiana w taryfie przewozowej zostanie przyjęta przez radę Miasta Stołecznego Warszawy oraz czy gminy zechcą do tej oferty przystąpić – dodaje przedstawicielka ZTM.
Legionowo jeszcze się zastanawia. Władze miasta zdają sobie sprawę, że propozycja ZTM to z jednej strony korzyść dla pasażerów, z drugiej – kolejne nieplanowane obciążenie dla budżetu. – Analizujemy tę propozycję, a przede wszystkim jej koszty. W skali miasta będzie to bowiem wydatek między 800 tysięcy a milion złotych. W związku z tym musimy się poważnie zastanowić, czy nas na to stać – mówi Piotr Zadrożny, zastępca prezydenta Legionowa. Trzeba bowiem pamiętać, że tylko w tym roku miasto dopłaci do biletów blisko 5 milionów złotych. Jeśli propozycja ZTM zostanie przyjęta, poza pieniędzmi, trzeba będzie jeszcze znaleźć sposób na weryfikację osób uprawnionych do korzystania ze zniżki. – Możemy płacić tylko i włącznie za mieszkańców Legionowa. W związku z tym będziemy się zastanawiać, czy weźmiemy pod uwagę meldunek, czy też może potwierdzenie poprzez PIT lub w inny sposób, tego kto płaci podatki w Legionowie – mówi prezydent.
Warszawa +, to nie jedyna oferta przedstawiona ostatnio przez ZTM. – Druga propozycja dotyczy biletów miesięcznych i kwartalnych, które obowiązywałyby tylko w drugiej strefie. Myślę, że to jest dobre rozwiązania, szczególnie dla tych mieszkańców, którzy w obrębie powiatu legionowskiego, czy samego Legionowa dojeżdżają autobusem do pracy lub szkoły. Myślę, że to jest bardzo fajna oferta – mówi Piotr Zadrożny. Aktualnie urzędnicy z ZTM czekają na decyzję Rady Warszawy. Stołeczni radni mają ją podjąć jeszcze w marcu. Z kolei Oferta Warszawa + ma obowiązywać od czerwca.
Doprawdy miałem nadzieje ze w tym art. znajdę ciekawszą propozycję. Obniżka 14 PLN to żadna propozycja. Nie mamy dalej do centrum niż mieszkańcy np. dzielnicy Ursus a płacimy 2 x więcej i to pomimo ze Legionowo dopłaca ZTM ponad 5 mln PLN. Zgoda na stawkę o 50 % wyższą a nie ponad 100% wyższą. Jestem ciekaw gdyby wszystkie okoliczne gminy wypowiedziały układ o wspólnym transporcie co by na to powiedział ZTM. Czy stać nas na to aby pracownicy i rodzina poruszali się komunikacja za darmo ? To pozostałości jakiś dawnych socjalów. Wolałbym aby W-wa i gminy ościenne wypracowały wspólny bilet aglomeracji Warszawskiej. Przecież my zostawiamy także pieniądze w Warszawie robiąc zakupy itd. a te firmy płaca podatki w W-wie. Widzę jeden tylko DUŻY problem MY nie wybieramy władz W-wy dlatego można nas ignorować. Cóż licząc na lepsze czasy Pozdrawiam Szarak.
Nie ma na to szans. Wtedy zamiast 5-6 milionów, miasto musiałoby dołożyć kolejne trzy, albo i więcej. Lepiej tę kasę wrzucić w drogi, place zabaw i inne rzeczy bardziej w Legionowie potrzebne.
Czysta propaganda. Przy kwocie 210 zł obniżka o 14 zł to tylko zabieg kosmetyczny. Może po to, by „bez-radni” mogli przed wyborami pochwalić się jakimś działaniem.
Jeśli już chcą zabłysnąć i zasłużyć na szacunek, to niech spowodują spełnienie dawnych zapowiedzi, że Legionowo zostanie wciągnięte w I strefę.