Piękne auta lubią nie tylko kobiety, a piękne i dobrze jeżdżące każdy! MERCEDES CLA 250 4MATIC doskonale wygląda i tak samo jeździ. Auto powiedzmy szczerze wygląda wręcz zjawiskowo. Jest piękne i zadziorne, szczególnie z silnikiem benzynowym 2,0 turbo i mocą 211 KM, oraz napędem na wszystkie koła 4Matic. Gdy widzę go na ulicy, bądź mam okazję jeździć, to zawsze wzbudza dużo mocniejsze bicie serca….
… Jest tak piękny, że nie mogę uwierzyć Na zdjęciach wygląda wspaniale, ale w rzeczywistości absolutnie zjawiskowo. Udało się Niemcom stworzyć kolejne niesamowite auto. Po latach, gdzie auta ze Stuttgartu niczym szczególnym się nie wyróżniały stworzono czterodrzwiowe duże coupe, model CLS. Od razu zachwycił wielu. Nawet przez wybrednych krytyków został okrzyknięty mianem najpiękniejszego auta świata. CLA kontynuuje ten wspaniały trend. Ma pakiety stylistyczne AMG, które przydają mu zadziorności.
Model CLA to jakby mniejszy CLS, a jednak nieco inny, ma swoją duszę. Debiut modelu poprzedziła prezentacja prototypu o nazwie Concept Style Coupe, który wyznaczył styl wersji produkcyjnej auta. Technicznie blisko spokrewniony jest z klasą A. To najbardziej opływowy z samochodów na świecie, CX zaledwie 0,22, a to wynik niemal niedościgniony dla samochodów produkcyjnych.
Kabina i bagażnik tego nie największego Mercedesa są na tyle pojemne, iż są jak najbardziej dla rodziny z dziećmi. Bagażnik 470 litrów nie pozostawia wątpliwości. Możemy wziąć dużo bagaży, nawet narty po złożeniu podłokietnika w oparciu tylnej kanapy.
Wykończenie auta to jak zwykle u Mercedesa mocna strona. Materiały, wyłącznie czarne, najwyższej jakości. Wykończenie i spasowanie nie pozostawiają wątpliwości, iż to Mercedes. Oczywiście nic nie trzeszczy i nie skrzypi. Ilość miejsca na przednich fotelach jest wystarczająca. Fotele te to elegancki projekt sam w sobie. Zagłówki mają na stałe zintegrowane z fotelem i naprawdę piękne. Są przy tym przyjemnie twarde i bardzo wygodne, nie męczymy się nawet po długiej podróży. Na tylnych nieco mniej, ale też można udać się w dłuższą podróż.
Design deski rozdzielczej oczywiście elegancki i stonowany, nawiązuje do innych modeli marki. Podobnie jak w innych nowych modelach dominują trzy okrągłe nawiewy na środku deski rozdzielczej. Nad nimi duży wyświetlacz systemu multimedialnego. Na środku konsoli między fotelami jest pokrętło, którym można sterować wszystkimi funkcjami auta, nawigacją i radiem. Działa bardzo intuicyjnie, bardzo szybko można rozpoznać system sterowania. Elegancka trójramienna kierownica wykończona metalowymi wstawkami.
Zawieszenie twarde jest już w standardzie. Przód kolumny Mc Phersona, tył wielowahaczowe. Za dopłatą zawieszenie można usztywnić i obniżyć. Standardowe zawieszenie pozwala poczuć się jak w aucie sportowym. Jest przy tym na tyle komfortowe, że jest miło przy pokonywaniu nierówności. Mamy też do dyspozycji bezpośredni układ kierowniczy działający nad wyraz precyzyjnie. Na zakrętach auto zachowuje się neutralnie, wręcz wspaniale. Gdy chcemy przy niewielkiej prędkości wykonać nagły nawrót, to po wciśnięciu gazu ma jakby tendencje do lekkiego zarzucenia tyłem. Jednak wszystko jest pod kontrolą. Napęd na cztery koła i systemy wspomagające trakcję działają natychmiast.
Silnik 2,0 turbo, benzynowy o mocy 211 KM przy 5500 obr/min i momencie obrotowym 350 Nm przy 1400-4000 obr/min jest bardzo elastyczny w całym zakresie obrotów. Niczym diesel! Zjawisko turbodziury nie występuje. Ma start/stop. Doskonale przyspiesza samochód o masie niemal 1540 kg. My mieliśmy do tego poprawnie działający 7-biegowy automat DGT. Lubimy używać zmiany biegów łopatkami. Trwa to krócej i mamy wrażenie panowania nad autem oraz, że to my o wszystkim decydujemy. Spalanie w mieście to 8,0 – 1,0 litra, ale poza miastem jadąc spokojnie możemy zejść poniżej 6 litrów i to bez trudu. Przy nieco bardziej dynamicznym poruszaniu się będzie ponad 7 litrów benzyny.
Generalnie to zjawiskowe auto doskonale wygląda, bardzo sprawnie jeździ i daje moc przyjemności z jazdy. MERCEDES BENZ 250 CLA 4MATIC jest samochodem nie za dużym, ale bardzo pojemnym. Jak najbardziej nadaje się do długich wypraw i podróży.