Dzisiaj około godziny 9.30 przez przejazdy kolejowy w ciągu ulic Parkowa i Wyszyńskiego, przejechały ostatnie samochody. Chwilę potem został on ostatecznie zamknięty. W jego miejscu stanie kładka nad torami kolejowymi, przeznaczona dla pieszych i rowerzystów.

Zapory zostały na stałe opuszczone, zdjęto znaki informujące o przejeździe kolejowym, a także ustanowiono w tej okolicy nową organizację ruchu. Cały teren wokół nieistniejącej już przeprawy, został też szczelnie otoczony metalowymi przęsłami, a przed szlabanem ustawiono betonowe bloki.{mp4}8515|512|384|{/mp4}

– Zdajemy sobie sprawę, że część osób na pewno dalej będzie się starała w tym miejscu przechodzić na drugą stronę torów, dlatego też będą tu dyżurowali strażnicy. Ich zadaniem będzie nie wpuszczanie nikogo na przejazd i pilnowanie bezpieczeństwa w tym miejscu – mówi Adam Nadworski, komendant Straży Miejskiej w Legionowie.

Na zdemontowanie całej infrastruktury tworzącej przejazd przy Parkowej, firma która się tym zajmie, ma czas do 25 maja. Jej przedstawicieli twierdzi jednak, że prawdopodobnie uda się to zrobić wcześniej. Gdy naziemna przeprawa zostanie już zdemontowana, na plac budowy będzie mogła wejść wyłoniona przez starostwo firma, która wybuduje w tym miejscu kładkę nad torami. Ma ona być gotowa w ciągu 23 tygodni od wejścia na budowę.

Po zamknięciu przejazdu, kierowcy chcąc przedostać się na drugą stronę torów, będą mogli wybrać albo tunel w ciągu ul. Aleja Róż i Krakowska, wiadukt na DK 61 lub przejazd na Polnej. Piesi będą mogli natomiast korzystać z przejścia przez tory przy Kozłówce lub z bezpłatnego autobusu uruchomionego przez Urząd Miasta Legionowo. Jeździ on na trasie: Stacja PKP Legionowo – Kościuszki – Piłsudskiego – Jagiellońska – Krakowska – tunel Al. Róż – Al. Legionów – Wyszyńskiego – Kolejowa – Żelazna – Narutowicza – Wyszyńskiego – Al. Legionów – Al. Róż tunel – Krakowska – Jagiellońska – Słowackiego – Kościuszki – Stacja PKP Legionowo. Zaplanowano 20 kursów dziennie, w dni powszednie (od poniedziałku do piątku) w godz. 5.30 – 20.30, zgodnie z rozkładem jazdy modyfikowanym i skoordynowanym z rozkładem linii kolejowych KM i SKM. Po zakończeniu budowy kładki linia ma być wydłużona do Osiedla Młodych.    

1 KOMENTARZ

  1. Decyzja bardzo nie przemyślana, jak to bywa w Legionowie, jak coś robia to wszystko na raz, a na miescie coraz więcej korków! nie można było zrobić remontu Sobieskiego wcześniej? Dlaczego nie ma ronda na ul. alei róż ? Przy tunelu z jednej i drugiej strony „kocioł”. Z tego co mi wiadomo juz były 2 wypadki. Straż miejska stoi przy starym przejeździe i pilnuje – ok, rozumiem ale dlaczego nie ma ich przy tunelu ? Miasto jest źle zarządzane!!! „Smogogród” a nie Legionowo!!!1

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.