Pojawiło się światełko w tunelu zwiastujące przywrócenie połączeń kolejowych na trasie Wieliszew – Zegrze. W piątek, korzystając z gościnności sali bankietowej Mario w Zegrzu Południowym, zainteresowane strony podpisały w tej sprawie list intencyjny. Teraz wypada tylko oczekiwać, że za dobrymi chęciami pójdą wkrótce czyny i… pieniądze.

Wśród sygnatariuszy dokumentu znaleźli się przedstawiciele Samorządu Województwa Mazowieckiego, PKP PLK S.A., Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie oraz powiatów legionowskiego i pułtuskiego, Legionowa, Pułtuska, Serocka oraz gmin Wieliszew, Nieporęt, Winnica i Pokrzywnica. Zwiastowana przez nich rewitalizacja linii kolejowej nr 28 Wieliszew – Zegrze ma objąć przede wszystkim odbudowę nawierzchni na całym, ponad 3,7 km odcinku linii. Ponadto na stacji Wieliszew wyremontowany zostanie tor i pojawi się nowy peron. Dzięki temu Szybka Kolej Miejska będzie mogła ponownie uruchomić regularne połączenia kolejowe do Zegrza, zawieszone w 1994 r. Inwestycja ma kosztować kilkanaście milionów złotych, a jej finał nastąpi nie wcześniej niż za kilka lat.

Według zwolenników rewitalizacji tej linii (przed rokiem działania w tym kierunku zainicjował ówczesny starosta legionowski Jan Grabiec – red.) wpłynie ona na podniesienie efektywności transportu kolejowego w północnej części województwa mazowieckiego. Warszawski ZTM, w porozumieniu z zainteresowanymi gminami i powiatami, zamierza przywrócić połączenia kolejowe na trasę Wieliszew – Zegrze. Dzięki temu powstanie również węzeł przesiadkowy w Zegrzu dla osób podróżujących do Warszawy od strony północnej.

Podpisany w piątek list jest kontynuacją zawartego w lutym tego roku pomiędzy Zarządem Województwa Mazowieckiego i PKP Polskimi Liniami Kolejowymi S.A. listu intencyjnego w sprawie realizacji planu rozwoju infrastruktury kolejowej w województwie mazowieckim przy wsparciu unijnych środków z RPO WM 2014-2020.

2 KOMENTARZE

  1. No to tam robił Grabiec? Ministerstwo administracji i cyfryzacji nie zajmuje się kolejami i drogami to własciwosc ministerstwa infrastruktury i rozwoju.

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.