… 20 szczegółów różniących poprzednią wersję MITSUBISHI Outlandera od tej najnowszej. To zdanie było bardzo często wypowiadane przez dziennikarzy zaproszonych na premierę Mitsubishi Outlandera A.D. 2015.
W pięknych okolicznościach mazowieckiej przyrody, w pobliżu pól golfowych w Sobieniach Królewskich wyznaczono ponad 50-kilometrową trasę, na której mogliśmy bliżej zapoznać się z nowymi „Miśkami”.
Poprzedni model, o nienachalnej urodzie – zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz przekonywał do siebie perfekcyjnymi właściwościami trakcyjnymi, zespołem napędowym i komfortem podróży. Doświadczenia zdobyte przez japońską firmę na Rajdach Dakar ewidentnie przełożyły się na sukces konstruktorów Outlandera. Zgodnie z dobrą zasadą, aby nie psuć tego co dobre, wiele cech poprzednika zostało przeniesionych do jego następcy. Została wspomniana nienachalna uroda (ale jak wiecie szanowni czytelnicy – o gustach się nie dyskutuje).
Wydawało nam się, ze świetnych właściwości trakcyjnych nie da się poprawić. A jednak. Już po przejechaniu pierwszych kilometrów obaj byliśmy zachwyceni tym, co potrafi nowy Outlander na drodze. Wysokoprężny motor o pojemności 2,2 litra i mocy 150 KM współpracujący z automatyczną skrzynią biegów rozpędzał to nielekkie przecież auto bez najmniejszych problemów. Hamulce nie odstawały od tego standardu, nawet na nierównej drodze, podczas gwałtownego hamowania samochód wykonywał dokładnie to, co chciał kierowca. Zakręty nowy Outlander pokonuje niemalże tak, jak braciszek Lancer przystosowany do sportu. Okazało się, iż lepsze jest wrogiem dobrego i los Outlandera leży teraz w rękach potencjalnych klientów.
Potwierdzenia naszych wrażeń oczekiwaliśmy na konferencji prasowej. Pan Nasayuki Oyama – prezes i dyrektor zarządzający polskiego oddziału Mitsubishi podkreślił, iż wprowadzono ponad 100 zmian w aucie.
Outlander to pierwsze auto marki stworzone według filozofii Dynamic Shields. Auto ma być cichsze, ekonomiczniejsze i bardziej dynamiczne, oraz komfortowe.
Outlande to auto nr 1 w Europie w gamie koncernu – 40 % sprzedaży. Podczas, gdy rynek SUV-ów w Europie rośnie o około 6% rocznie. Polska jest piątym rynkiem w Europie.
Za sprawą wielu drobnych zmian samochód stał się bardziej atrakcyjny. Postawiono na komfort podróżowania. Wprowadzono dodatkowe wyciszenie nadwozia, komory silnikowej i szumów wiatru. Tłumiki drgań zawieszenia i układu kierowniczego. Wzmocniono nadwozie. To wraz ze zmianami w zawieszeniu pozwoliło na znacznie lepsze prowadzenie auta. Silnik współpracuje wraz z nową skrzynią CVT. Zastosowano do niej nowe oprogramowanie komputera sterującego. To daje dużo lepszą dynamikę.
Zupełnie nowe fotele z doskonałym trzymaniem bocznym. Nowe koło kierownicy z chromowanymi wykończeniami konweniuje z podobnym designem deski rozdzielczej. Auto ma system unikania kolizji czołowych, nowe światła LED. Lampy tylne także w technologii LED.
Nowy Outlander ma 5-letnią gwarancję, łącznie z asistance.
Ma aż siedem wersji wyposażenia, cztery skrzynie biegów i dwa silniki. W tym segmencie 80% nabywców wybiera napęd na cztery koła.
Cena bazowa od 96 000 zł, do 146 980 zł. Możemy wybrać auto z napędem na dwa lub cztery koła.
Wszystkie nasze wcześniejsze doznania z krótkiej przejażdżki tym autem zostały podkreślone w czasie konferencji. Nasze wyobrażenia to tylko część tego, co potrafi nowy MITSUBISHI Outlander.
Tekst, filmy i zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski i Grzegorz Traczewski