Od lipca Urząd Miasta Legionowo poszukuje wykonawcy projektu budowlano – technicznego przebudowy przejścia pod torami kolejowymi na stacji PKP Legionowo Przystanek. Dotychczasowe oferty znacznie przekraczały budżet, jaki na ten cel zarezerwował inwestor. Jest jednak światełko w tunelu.
Na przebudowę przejścia pod torami na Przystanku czeka wiele osób. Dopóki funkcjonował przejazd kolejowy w ciągu ulic Parkowa – Wyszyńskiego, rowerzyści, rodzice z dziećmi w wózkach i osoby niepełnosprawne tamtędy właśnie przedostawali się na drugą stronę torów. Gdy został on zamknięty, mieszkańcom Legionowa pozostało tylko korzystanie ze stromych schodów na stacji PKP Legionowo Przystanek. Zamontowane tam przez kolej windy, rzadko bowiem kiedy działają. Latem tego roku miasto uzyskało od PKP zgodę na przebudowę przejścia. Inwestor, czyli Urząd Miasta Legionowo, planuje wyburzyć ściany szczytowe w istniejącej przeprawie pod torami kolejowymi i na zewnątrz dobudować do nich dwie pochylnie.
W lipcu zaczęto szukać firmy, która wykona projekt budowlano – techniczny przebudowy tego przejścia. Dotychczas przedstawiane oferty były jednak za drogie. Jak informują przedstawiciele legionowskiego ratusza, proponowane kosztorysy przekraczały koszt budowy kładki, która powstaje nad torami w ulicach Parkowa -Wyszyńskiego. – Prowadzimy rozmowy z jedną z firm, której oferta znajduje się w naszych możliwościach finansowych. Ze względu na koniec roku planujemy, aby koncepcja powstała przed końcem grudnia, natomiast projekt na początku 2016 roku – informuje Marek Prokurat, naczelnik Wydziału Inwestycji UM Legionowo.
Projekty przebudowy przejścia podziemnego na stacji PKP Legionowo Przystanek, przewiduje powstanie tam między innymi zadaszonych pochylni, oświetlenia, instalacji odprowadzającej wody deszczowe oraz usunięcie kolizji z infrastrukturą podziemną na terenie kolejowym zamkniętym.