Rozpiera ją energia, charakter i witalność. Nowa MAZDA 2 udowadnia dobitnie, iż małe jest piękne. Jej fascynująca i intrygująca stylistyka oparta na filozofii projektowej Kodo – dusza ruchu rodem z Japonii, tworzy nieprzeciętną sylwetkę. Zwinne i przyjemne w prowadzeniu auto, zarówno w miejskim zgiełku jak i w długodystansowej podróży.
Wystarczy jeden rzut oka na nową małą Mazdę a już wiemy, że ten przyciągający oko styl zachwyca. Płynne linie wysmukłej, aczkolwiek muskularnej sylwetki sugerują coś na początku nieodgadnionego. Wewnętrzną moc i utajoną energię – tym bardziej, iż Mazdy to auta lekkie i silnik ma jeszcze łatwiej by pociągnąć nas żwawo do przodu.
W sumie dwójka wygląda jak zmniejszona umiejętnie trójka. Przód pojazdu jest bardzo elegancki, ma dużo chromu i w żadnym razie nie można powiedzieć, że to auto przaśne. Jest jakby z górnej półki, jak MINI. W porównaniu z poprzednią Mazdą 2 ta nowa urosła, co łatwo spostrzec, gdy spoczniemy na tylnych siedzeniach. Jest tak dużo miejsca, iż da się rozprostować nogi. To między innymi skutek zwiększenia rozstawu osi o 8 cm. Do tego nie trzeba pochylać głowy, co jest wynikiem wyżej poprowadzonej linii dachu. Dwójka, mimo że większa, to wagi jej nie przybyło. W jej podwoziu i nadwoziu użyto o wiele więcej wysokowytrzymałej stali i aluminium. Wzrosła także sztywność nadwozia. To prawda – w aucie nic nie trzeszczy i nie skrzypi. Nawet w czasie jazdy po nierównej nawierzchni jest cicho.
Otoczenie kierowcy zaprojektowano tak, by jak najrzadziej odrywać wzrok od drogi i jak najmniej się rozpraszać. Niedotykowy ekran systemu multimedialnego znajduje się na szczycie centralnej konsoli. Sterowanie nim jak w AUDI jest między fotelami joystickiem i pokrętłem zmiany natężenia głosu. Wokół nich jest kilka przycisków służących szybkiemu wybieraniu różnych funkcji. Na konsoli środkowej nie ma mnogości przycisków.
W sumie deska rozdzielcza jest elegancka, zegary bardzo czytelne, Fotele eleganckie, dwukolorowe, podobnie jak tapicerka. Dają bardzo dobre eleganckie wrażenie. Materiały są bardzo dobrej jakości i miłe w dotyku. Na tylnej kanapie dużo miejsca.
Wrażenia z jazdy. Hm! Przednie. 90-konny silnik benzynowy SkyActiv jest bardzo żywy i oszczędny. Szczególnie, iż współpracował z 6-biegową skrzynią automatyczną, która działa bardzo sprawnie. Przy kierownicy są łopatki, które jeszcze sprawniej przełączają biegi. Silnik 1,5 litra 90 KM
Prowadzenie auta po zakrętach jest tak dobra, że zaskakuje. Auto prowadzi się bardzo dobrze, niczym nie zaskakuje. Na nierównościach nic nie stuka i również wybiera je bardzo dobrze.
Cóż, nowa MAZDA 2 to bardzo ciekawe, miejskie i podmiejskie, ale sprawdziliśmy, iż nadaje się także do długich podróży i wypraw. Jest przyjemne, lekkie, miło się w nim jeździ. Czuliśmy się w nim jak w domu.
Tekst, film i zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski