Nie truj i złóż wniosek

To już dziewiąta szansa mieszkańców gminy Serock na bezpłatne przekazanie do utylizacji zdemontowanych pokryć dachowych zawierających azbest. Tym razem pieniędzy wystarczy na pozbycie się ponad 58 ton toksycznych odpadów.

Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu na terenie miasta i gminy Serock realizowane jest w bieżącym roku przy znacznym udziale środków pochodzących z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie. Na realizacje zadania przeznaczył on dotację w wysokości ponad 23 tys. zł, co stanowi do 85 proc. jego kosztów kwalifikowanych. Odbiorem eternitu, zgodnie z zawartą z gminą umową, zajmuje się warszawska firma Greenland Technology. Plan zakłada, że dotacja oraz wkład własny z samorządowego budżetu w kwocie 4,1 tys. zł pozwolą na odbiór i przekazanie do utylizacji przeszło 58 ton eternitu z 33 posesji. Warto przypomnieć, że w latach 2008-2015 z terenu gminy zniknęło go już około 860 ton.

Osoby, które jeszcze nie złożyły wniosku na 2017 rok, a są zainteresowane bezpłatnym zabraniem eternitu z ich posesji, mogą to teraz zrobić. Druk wniosku dostępny jest w Urzędzie Miasta i Gminy w Serocku, pok. nr 11 lub na stronie internetowej www.serock.pl w zakładce „Dla mieszkańca – Ochrona środowiska”. Wszelkie informacje można uzyskać w Referacie Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa, pod numerami tel. 22 782 88 39 i 22 782 88 40.