Co prawda konkurencji chwalić się nie powinno, ale nie możemy przemilczeć sukcesu, jaki odniósł magazyn wydawany przez legionowski urząd miasta. Miesięcznik „Moje Legionowo” znalazł się wśród pięciu najlepszych gazet miejskich w Polsce. Wydawnictwo otrzymało wyróżnienie w konkursie „Kryształy PR-u”, organizowanym w ramach Ogólnopolskiej Konferencji PR w Samorządzie i Administracji Państwowej w Krakowie.
To nie pierwszy „Kryształ” w historii miasta. Dwa lata temu urzędnicy zostali wyróżnieni za „Najlepszy wizerunek w mediach społecznościowych”. Tym razem dostrzeżono zmiany, jakie w biuletynie „Moje Legionowo” wprowadziła rzeczniczka ratusza, Tamara Mytkowska i jej pracownicy z Referatu Komunikacji Społecznej.
– Moje Legionowo w ostatnich latach przeszło metamorfozę i obecnie dalekie jest od typowych miejskich biuletynów. Nie promuje na każdej stronie lokalnych polityków, radnych, nie pisze długich relacji z tego, co już było. Okazjonalnie pojawia się w niej prezydent czy starosta, a krótkie relacje z najważniejszych wydarzeń okraszone są sporą porcją zdjęć uczestniczących w imprezie mieszkańców – mówi Tamara Mytkowska, redaktor naczelna, dodając, że gazeta tworzona jest z myślą o potrzebach odbiorcy – Jako periodyk miejski edukuje i przekazuje informacje o inwestycjach, ale nie robi tego w nachalny i daleki od sztuki medialnej sposób. Pokazujemy, że mieszkańcy mają powód do dumy ze swojego miasta. Budujemy wspólnotę, w tym celu w mediach społecznościowych i na billboardach wykorzystujemy hashtag #dumnizlegionowa.
Jury konkursowe w składzie: prof. Sławomir Smyczek, dr Sebastian Chachołek, dr Anna Adamus-Matuszyńska, dr Marek Lipczyk, dr Marek Skała, dr Krzysztof Koj poddało ocenie m.in. tematykę, skład, projekt i rozwiązania graficzne. Zwracano również uwagę, czy publikowane treści są użyteczne dla mieszkańców. Uwagę jury zwróciło m.in. to, że redakcja nawiązała współpracę z lokalnymi przedsiębiorcami, którzy za darmo przesyłają porady dla mieszkańców.
Bezpłatna gazeta wydawana jest pod koniec każdego miesiąca w nakładzie 6 tys. egzemplarzy, dystrybuowana w kilkudziesięciu stałych punktach miasta. Wersja elektroniczna dostępna jest na stronie internetowej miasta oraz na portalach społecznościowych.
Anna Krajewska