Z frontu starań o reaktywację linii kolejowej do Zegrza docierają coraz lepsze informacje. Nie tylko bowiem wszystko jest na dobrej drodze, aby ta linia w końcu ruszyła, ale też wiadomo już coraz więcej o tym, jak to połączenie będzie zorganizowane.
O kolei do Zegrza, podczas lipcowej sesji rady powiatu, mówił Marek Chmurski, przedstawiciel Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie, który będzie tę linię obsługiwał. – W Polskich Liniach Kolejowych rozpoczęły się prace koncepcyjne. Jest więc teraz przygotowywane studium wykonalności tego przedsięwzięcia, w którym uczestniczymy razem z legionowskim starostwem. W tej chwili jest robiona diagnoza zarówno uwarunkowań społeczno-ekonomicznych jak i kwestii technicznych. W dalszych etapach będzie już definiowany określony zakres prac, które są potrzebne do wykonania i ich wycena, która pozwoli później stwierdzić ile będzie kosztowało wybudowanie stacji i uruchomienie tego połączenia kolejowego – poinformował Marek Chmurski, kierownik działu transportu aglomeracyjnego ZTM w Warszawie.
Stacja w Zegrzu ma się stać centrum przesiadkowym. W jej pobliżu powstaną parkingi, a przede wszystkim pętla, gdzie będą dojeżdżały autobusu dowożące do pociągu pasażerów z północnej części powiatu legionowskiego oraz z sąsiedniego powiatu pułtuskiego. – Zakładamy, że w takim naszym modelowym układzie pociągi do Zegrza i z Zegrza w kierunku Warszawy, w szczycie jeździłyby co pół godziny i co godzinę poza nim. Trzeba by było ustalić jeszcze tylko, jak kursowałyby one w dni wolne od pracy – mówi Marek Chmurski – Przewidujemy, że w miesiącach wakacyjnych ten kierunek będzie na pewno bardzo oblegany. Zależy nam na tym, żeby ta linia pozwoliła nam dać lepszą ofertę mieszkańcom stolicy, którzy szczególnie w letnie weekendy tłumnie odwiedzają powiat legionowski i Jezioro Zegrzyńskie. To połączenie to jest tez sama korzyść dla powiatu – dodał Marek Chmurski.
Na trasie pociągów do Zegrza, pomiędzy stacją Wieliszew a stacją Zegrze, pojawi się też prawdopodobnie nowy przystanek. Ma on powstać w pobliżu ronda na przecięciu drogi krajowej nr 61 z drogą wojewódzką nr 631. Na to, jak to połączenie zostanie ostatecznie zorganizowane przyjdzie nam jednak jeszcze trochę poczekać. Kolej do Zegrza nie zostanie bowiem reaktywowane wcześniej niż za kilka lat.
Linię tą można małym kosztem zorganizować, wystarczy szynobus z Zegrza do Legionowa, na martwy peron od strony Piasków, skąd ludzie przesiadaliby się do innych pociągów. Nic tu nie trzeba specjalnie uzgadniać, niec nawet jedzie 30 km na godz
Czyli jeszcze przez najblizsze kilkanaście lat będzie kiełbasą wyborczą na którą będzie się starało przekonać nieprzekonanych.