Aż trzy wyróżnienia w prestiżowym konkursie Kryształy PR-u przypadły reprezentantom Legionowa. Nieskromnie przyznamy, że według szacownego jury najlepszą gazetą w Polsce została „Miejscowa na Weekend”. PWK Legionowo wyróżniono za kampanię „Dobra woda z Legionowa”, natomiast legionowski ratusz za działania w sferze mediów społecznościowych.
Nagrody Kryształy PR-u są przyznawane od sześciu lat. Jest to jedyny w Polsce konkurs, w którym wyróżnienia za najlepsze kampanie promocyjne przyznawane są jednostkom samorządu terytorialnego, administracji państwowej oraz spółkom komunalnym w sześciu kategoriach. – Tegoroczna edycja, podobnie jak wcześniejsze, cieszyła się dużym zainteresowaniem – mówi Roksana Mielczarek z Grupy PRC – organizatora konkursu, dodając, że w odróżnieniu od wielu innych nagród branżowych, Kryształy PR-u są konkursem bezpłatnym i udział w nich nie wiąże się z jakąkolwiek opłatą wpisową, wykupieniem reklamy, czy innymi odpłatnymi formami.
Na konkurs przesłanych zostało niemal 200 zgłoszeń. – W tym roku dało się odczuć niezwykle wysoki poziom nadesłanych prac, które z edycji na edycję stają się coraz lepsze – podkreśla jeden z przedstawicieli jury Sebastian Chachołek, prezes zarządu Grupy PRC, komentator i ekspert z zakresu PR, a także doradca i konsultant z zakresu marketingu politycznego.
„Miejscowa na Weekend” z Grand Prix
Jury konkursu zdecydowało, że „Miejscowa na Weekend” jest najlepszą gazetą w Polsce, przyznając wydawcy Grand Prix ex aequo z miesięcznikiem „Jasne, że Częstochowa”. Tegoroczni laureaci po raz pierwszy w naszej historii otrzymali statuetkę, która została zaprojektowana i wykonana przez określanego mianem polskiego Leonarda da Vinci rzeźbiarza, artystę – Artura Szołdrę.
– „Miejscowa na Weekend” jest gazetą informacyjną, skierowaną do mieszkańców. Tygodnik wyróżnia się na tle innych nadesłanych zgłoszeń mnogością podejmowanych tematów i przemyślaną koncepcją podziału materiałów. Skład graficzny gazety jest nastawiony na wyrazistość, czytelność, przyciągnięcie uwagi. Duże zdjęcia, nagłówki i tytuły powodują, że tygodnik jest prosty w odbiorze dla każdej grupy odbiorców – uzasadnili swój wybór członkowie jury. – To ogromne wyróżnienie dla naszej redakcji. „Miejscowa na Weekend”, wcześniej pod nazwą „Gazeta Miejscowa”, jest wydawana od 2001 roku. W ubiegłym roku nasz tygodnik całkowicie zmienił szatę graficzną: przyciągamy czytelników większą liczbą zdjęć, kolorów i bogatszą treścią. Oprócz informacji o wydarzeniach w mieście i powiecie pojawiają się kroniki kryminalne, porady, strefa relaksu z krzyżówką, specjalnie rysowany na potrzeby redakcji komiks, ciekawostki ze świata, a także „Listy do M.”, czyli porady dla czytelników. Zmiana formuły wydawnictwa spowodowała, że gazeta, wydawana w nakładzie 10 tys. egzemplarzy, zyskała ogromne grono stałych czytelników, którzy z niecierpliwością czekają na kolejne wydania. Jak widać, nowe wcielenie naszego pisma zostało dostrzeżona i docenione również przez członków jury. I to nas bardzo cieszy – komentuje redaktor naczelny Waldek Siwczyński.
Komunikacja urzędu wyróżniona po raz trzeci
W tegorocznej edycji Urząd Miasta Legionowo został wyróżniony w kategorii najlepszy wizerunek w mediach społecznościowych. Jest to drugie wyróżnienie dla miasta w tej kategorii (poprzednie przyznano w 2014 roku), a trzecie w ogóle – w ubiegłym roku wyróżnienie jury zdobył miesięcznik „Moje Legionowo”. – Kanały social media (Twitter, Facebook, Instagram) miasta Legionowo prowadzone są zgodnie z ogólnymi zasadami i dobrymi praktykami rządzącymi portalami społecznościowymi: zróżnicowanie tematyczne wpisów, spójność komunikacyjna, wysokie natężenie informacji, merytoryczna jakość tekstów. Jury zwróciło uwagę na dużą liczbę aktywnych i obserwujących fanów – szczególnie w kontekście kanału na portalach Instagram i Twitter. Wymienione kanały zachęcają dużą liczbą dobrze wykonanych zdjęć. Zauważalna jest także duża praca nad materiałami graficznymi (szczególnie na profilu facebookowym), które są czytelne i wzbogacają komunikację – czytamy w uzasadnieniu jury.
– Trzecie już wyróżnienie dla naszego urzędu to dowód na to, że codzienna praca pracowników Referatu Komunikacji Społecznej jest zauważalna i wyróżnia się na tle całego kraju. Ten konkurs nie ma podziału na małe miasta, województwa, czy instytucje takie jak ministerstwa. Wszyscy walczymy w jednej kategorii, tym bardziej cieszy, że przy znacznie mniejszych zasobach kadrowych i budżecie w porównaniu z miastami takimi jak Gdańsk, Kraków, czy urzędami marszałkowskimi i wojewódzkimi, stajemy na równi z nimi. Stale poprawiamy komunikację z naszymi mieszkańcami i mam nadzieję, że w kolejnych latach powalczymy o Grand Prix – mówi Tamara Mytkowska, szefowa Referatu Komunikacji Społecznej UM Legionowo.
Dobra woda z Legionowa
Po raz pierwszy wyróżnione zostało legionowskie Przedsiębiorstwo Wodociągowo – Kanalizacyjne, w kategorii najlepsza kampania promocyjno-informacyjna spółki samorządowej. – Projekt „Dobra woda z Legionowa” wyróżnił się na tle innych zgłoszeń spójną koncepcją i interesującą kreacją. Komunikaty formułowane były adekwatne do grupy docelowej. W kampanii użyte zostały rzeczywiste obrazy, a system identyfikacji wizualnej i jego kolorystyka zachęcają do zapoznania się z projektem. W projekcie znalazły się spotkania z mieszkańcami, eventy edukacyjne oraz atrakcyjne gadżety dla mieszkańców – uzasadniają swój wybór członkowie jury. – W ramach promocji firmy przedstawiamy na bieżąco działania, jakie są prowadzone dla mieszkańców w celu poprawy zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków. Ponadto nasza Spółka wprowadziła z sukcesem znak firmowy, który z uwagi na wysoką jakość usług stanowi o jej pozycji, tak w mieście, jak i w Polsce. W tym roku PWK po raz pierwszy wzięło udział w tym ogólnopolskim, prestiżowym konkursie wyróżniającym inicjatywy spółek miejskich, samorządów i organów administracji państwowej w zakresie promocji. Spośród 200 zgłoszeń do konkursu zostaliśmy nominowani i wyróżnieni za „najlepszą kampanię promocyjno-informacyjną spółki samorządowej”. To wielki sukces dla nas jako wodociągów legionowskich, ale także dla naszego miasta oraz jego mieszkańców – mówi prezes PWK Grzegorz Gruczek.
Ogólnopolskie nagrody od specjalistów z branży
Kryształy PR-u to nagrody za najlepsze działania informacyjne i kampanie promocyjne realizowane przez szeroko pojętą branżę instytucji publicznych. O nagrody rywalizują setki podmiotów: jednostki samorządu terytorialnego, organy administracji państwowej i spółki. W Kapitule konkursu zasiadają specjaliści branży PR, którym przewodniczy Sławomir Smyczek, profesor nauk ekonomicznych, prorektor Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, członek Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu. Oprócz niego wśród członków kapituły znaleźli się m.in. dr Anna Adamus-Matuszyńska – socjolog, wykładowca Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, prekursorka public relations w Polsce, dr Marek Skała – autor książek i dziennikarz – publicysta, właściciel firmy szkoleniowej, czy dr Sebastian Chachołek – komentator i ekspert z zakresu PR, doradca i trener, konsultant z zakresu marketingu politycznego.
W minionych latach „kryształy” otrzymali m.in. Komenda Główna Policji, Ministerstwo Obrony Narodowej, Akademia Górniczo-Hutnicza im. St. Staszica w Krakowie, Miasto Stołeczne Warszawa, urzędy marszałkowskie województw: Lubuskiego, Łódzkiego, Warmińsko-Mazurskiego, Śląskiego, województwa Kujawsko-Pomorskie i Małopolskie, samorządy Gdańska, Częstochowy, Krakowa, Katowic i Łodzi, a także przedsiębiorstwa z Krakowa, Gliwic i Wałbrzycha.
IgZ
W artykule moim zdaniem przemilczano, że w danych kategoriach było zwykle wyróżnionych kilku ale uważny czytelnik, mając na względzie rzetelność portalu jest już nauczony by samemu także sięgnąć do źródła.