Wraz z końcem roku wygasają umowy na świadczenie usług komunikacyjnych na liniach L-9, L10, L11 w gminie Wieliszew oraz L34 i L41 w gminie Jabłonna. Również dobiegł końca przetarg na komunikacje lokalną w gminie Serock. Kto od nowego roku będzie wozić mieszkańców powiatu?

L-9, L10 i L11
Gmina Wieliszew od września 2010 roku posiada linie dowozowe. Początkowo dwie a obecnie już 3 linie łączą gminę Wieliszew z Legionowem i Nowym Dworem Mazowieckim. Obecny przetarg kończy się 31 grudnia. W listopadzie w przetargu na kolejny okres 23 miesięcy do 30 listopada 2020 roku, wpłynęła jedna oferta od konsorcjum przewoźników Stalko i Polonus. Kwota jaką zaproponowało konsorcjum to prawie 5,5 mln zł. Tymczasem na realizację zamówienia przeznaczono 3 mln. W związku z tym przetarg został unieważniony i w styczniu bądź lutym rozpisany zostanie nowy. W związku z tym Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie w drodze zamówienia z wolnej ręki zawarł umowę na okres 3 miesięcy od stycznia do końca marca 2019 roku na kontynuowanie usług przewozowych przez dotychczasowego wykonawcę firmę PKS Polonus w Warszawie.

L34 i L41
Gmina Jabłonna od listopada 2017 roku posiada dwie linie dowozowe łączące Jabłonnę z Legionowem, Olszewnicą Starą i Nowym Dworem Mazowieckim. Przetarg również wygasa z dniem 31 grudnia 2018 roku. W przypadku gminy Jabłonna nie został rozpisany nowy przed końcem starego przetargu. W związku z tym Zarząd Transportu Miejskiego przedłużył o jeden miesiąc umowę z obecnym przewoźnikiem firmą PKS Polonus. Zapewne na początku stycznia zostanie ogłoszony przetarg na obsługę linii.

L-8 i L33
Przetargi na linie łączące Legionowo z gminą Nieporęt i Radzymin oraz Marki ważne są do końca roku 2019.

Serock
Gmina Serock rozpisała przetarg na komunikację wewnątrz gminną oraz połączenia z Wierzbicy/Serocka do Centrum Komunikacyjnego w Legionowie. W przetargu zaproponowane przez oferentów kwoty przewyższyły zaplanowany na realizację zadania budżet. W związku z tym na chwilę obecną Urząd Miasta i Gminy w Serocku przedłużył umowę z firmą PKS Tarnobrzeg.

1 KOMENTARZ

  1. Nikt wiecznie za 3zł. nie będzie jeździć. Wieliszewski przetarg powinien być rozstrzygnięty w pierwszym terminie. Stawka za wozokilometr przyzwoita. Gmina ścibigrosz. Drugie podejście będzie tak jak zwykle na niekorzyść, obniżą wiek pojazdu z wymaganego 2009 według nowych standardów na 2007 obniżając w ten sposób koszty obsługi. Tak jak zrobiły to inne gminy w których przetargi ZTM musiał unieważnić. Drugie podejście na busiarskie obsługi przeszło, ale kosztem wieku pojazdu i skróconym okresem obsługi, a stawki za wozokilometr wyższe jak w pierwszym podejściu w przetargu na wieliszewskie eLki.

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.