Legionowskie Przedszkole Miejskie z Oddziałami Integracyjnymi nr 7 otrzymało dwa certyfikaty za „Innowację Roku 2018, czyli przepis na dobre praktyki w optymistycznym przedszkolu”. Nagrody wręczono podczas XVIII Międzynarodowego Kongresu Optymistycznych Przedszkoli, odbywającego się w stolicy pod hasłem „Od van Gogha do optymisty”.
Wytyczając w dniach 14-16 marca Nowe Horyzonty w Pozytywnej Edukacji, uczestnicy kongresu rozmawiali m.in. o procesie rozwijania przedszkola oraz doskonaleniu sposobów zarządzania zespołem. Zastanawiali się też nad rozwijaniem umiejętności przewodzenia dziecku i wspierania rodziców. Podczas imprezy odbyło się wiele prelekcji z udziałem krajowych i zagranicznych wykładowców, nauczycieli akademickich, a także dyrektorów przedszkoli. Głównym celem była prezentacja poglądów na rozwój i podejście do człowieka, trendy w pedagogice oraz asocjacje i dysocjacje w pracy zawodowej. – Warszawski kongres był dla nas świetną okazją do poznania najnowszych kierunków w edukacji, ale też do podzielenia się doświadczeniem i innowacyjnością w pracy nauczyciela i dyrektora w programie Optymistyczne Przedszkole – mówi dyr. „siódemki” Dorota Stankiewicz.
A było się czym dzielić. Osiągnięcia legionowskiej placówki podkreślono przyznaniem jej dwóch prestiżowych wyróżnień: Certyfikatem Sieci Uczących się Przedszkoli „Supeł” za wdrażanie innowacyjnych rozwiązań edukacyjnych i dzielenie się dobrymi praktykami oraz Certyfikatem „Kids Design Poland – nasza Polska jest niepodległa 100 lat” za realizację i promowanie działań z okazji 100-lecia niepodległości.
Ponadto indywidualne certyfikaty „Innowacja 2018” otrzymały dwie nauczycielki z PM nr 7. Joannę Grzegrzółkę doceniono za opracowanie i wdrożenie programu „Mali – Wielcy Zdobywcy”, którego nadrzędnymi celami są integracja środowiska przedszkolnego oraz rozwijanie u dzieci kompetencji kluczowych w stawaniu się „odpowiedzialnym dorosłym”. Natomiast Małgorzata Gerek została nagrodzona za opracowanie i wdrożenie programu „Inspiracje przedszkolaków z książek płynące”, mającego rozbudzić motywację dzieci do samodzielnego sięgania po książki. A przy okazji pomóc im w akceptacji siebie i podniesieniu poczucia własnej wartości.
Co by nie mówić, powiało edukacyjnym optymizmem!