W bieżącym roku gmina Jabłonna zamierza kontynuować realizację programu usuwania z jej terenu wyrobów zawierających azbest, rozłożonego na lata 2017-2032. Jego celem jest pomoc właścicielom nieruchomości w pozbyciu się stanowiących potencjalne zagrożenie materiałów w rodzaju płyt azbestowo-cementowych. Przy czym będzie to uzależnione od uzyskania przez gminę dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.
Według obowiązujących dotąd zasad udzielania dotacji na ww. działania ustalonych przez warszawski oddział Funduszu, dofinansowanie dla gminy Jabłonna może obejmować do 40 proc. kosztów kwalifikowanych zadania (tj. kosztów usuwania i unieszkodliwienia odpadów z azbestem), zaś pozostałą część kwoty kosztów kwalifikowanych pokryje ze środków własnych gmina. Rozważając udział w programie, warto mieć na uwadze fakt, że wydatki związane z zakupem i montażem nowego pokrycia dachowego leżą po stronie jego uczestników. W ramach zadania nie będzie też realizowana naprawa, odbudowa czy modernizacja obiektów, z których zostaną usunięte elementy z azbestem.
Wnioski właścicieli nieruchomości (użytkowników wieczystych lub zarządców nieruchomości) zainteresowanych uzyskaniem dofinansowania na usunięcie i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest jabłonowscy urzędnicy będą przyjmować do odwołania, w zależności od terminu naboru wniosków ogłoszonego przez WFOŚiGW w Warszawie.