Występujące ostatnio obfite pady śniegu stanowiły wyzwanie i zarazem test na sprawność działania firm odpowiedzialnych za jego usuwanie. W gminie Jabłonna, zdaniem jej władz oraz wielu mieszkańców, ów test wykonawca oblał, więc dzięki szybkiej reakcji urzędników jego zimowe obowiązki przejął już kolejny przedsiębiorca.
Jak w specjalnym komunikacie podkreślił jabłonowski urząd gminy, opady śniegu i ciężkie warunki atmosferyczne spowodowały ostatnio bardzo trudną sytuację związaną z zalegającym śniegiem. Kłopot w tym, że wynajęta do tego celu firma nie bardzo potrafiła sobie z tą sytuacją poradzić. Dlatego właśnie, „w dbałości o bezpieczeństwo mieszkańców, w związku z niewywiązywaniem się z umowy wykonawcy odpowiedzialnego za odśnieżanie, została podjęta decyzja o rozwiązaniu umowy z nierzetelną firmą” – poinformował zleceniodawca robót. Uspokajająco dodając, że już od środy 10 lutego zadania związane z odśnieżaniem zostały zlecone nowemu wykonawcy. „Mamy nadzieję, że podjęte działania przyczynią się do lepszego zapewnienia przejezdności i bezpieczeństwa na lokalnych drogach”.
Jednocześnie urzędnicy przypominają, że mieszkańcy, którzy mają zastrzeżenia bądź uwagi do zimowego utrzymania gminnych dróg, mogą skorzystać ze specjalnych telefonów interwencyjnych: 783 988 777 i 661 370 310.