Po kilku latach przygotowań ma wreszcie ruszyć rozbudowa legionowskiego Domu Handlowego Maxim. Przez ten czas inwestor zmienił jednak swe zamiary i z kilku kluczowych elementów pierwotnego planu postanowił zrezygnować. Co akurat ani klientom, ani okolicznym mieszkańcom przeszkadzać nie powinno.

DCIM\101MEDIA\DJI_0120.JPG

Czego nie będzie? Przede wszystkim nowego, dwupiętrowego skrzydła, kina oraz ulokowanych pod ziemią stanowisk parkingowych. Na przeszkodzie właścicielom Maxima stanęło co najmniej kilka elementów: począwszy od kwestii finansowych i formalno-prawnych, poprzez potencjalne trudności techniczne wynikające z przygotowania terenu pod inwestycję, aż do komplikacji spowodowanych przez rozległe skutki pandemii. W tej sytuacji, mając już w ręku zatwierdzone przez legionowskich radnych zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, spółka PIR postanowiła rozbudować Maxima w inny sposób – by tak rzec, poziomo.

Zmodyfikowana koncepcja przewiduje dostawienie do istniejącego obiektu niskich pawilonów, które nie będą z nim połączone biegnącym w środku korytarzem. Do każdej z przewidzianych tam ponad trzydziestu placówek ma prowadzić osobne wejście z zewnątrz. – Aktualna galeria zostanie zmodernizowana tak, aby tworzyć spójny projekt z dobudowywanym do niej parkiem handlowym. W całym obiekcie, na powierzchni najmu ponad 10 tys. metrów kwadratowych, znajdzie się około 35 sklepów znanych i lubianych marek sieciowych i lokalnych, urozmaicona oferta modowa i gastronomiczna, supermarket, klub fitness oraz kawiarnie i punkty usługowe. Do dyspozycji klientów zostanie oddany parking na około 250 miejsc – zapowiada Agnieszka Zalewska-Gajewska z firmy Mallson Polska, odpowiadającej za koncepcję komercyjną oraz wynajem powierzchni handlowych.

Wedle zapowiedzi inwestora, po rozbudowie Galeria Maxim będzie największym nowoczesnym centrum handlowym w Legionowie. Atrakcyjna lokalizacja, przy miejskim targowisku i w otoczeniu osiedli mieszkaniowych, ma mu zapewnić rozległą strefę zasięgu, a także wysoką, mówiąc branżowym żargonem, odwiedzalność przez mieszkańców miasta i powiatu.