Tuż przed rozpoczęciem wakacji nieporęcki ratusz był gospodarzem uroczystego wręczenia nagród dla najzdolniejszych uczniów szkół podstawowych z terenu gminy. Książki oraz pamiątkowe dyplomy otrzymało z rąk wójta Macieja Mazura osiemnaścioro prymusów.
Z każdej szkoły wytypowano absolwentów oraz uczniów z najwyższą średnią ocen oraz wzorowym zachowaniem. Wśród nagrodzonych znaleźli się: Małgorzata Piątkowska i Gabriela Żyłowska ze Szkoły Podstawowej w Stanisławowie Pierwszym; Natalia Jonko, Michał Chmielowski, Nina Kaczmarek, Bogdan Arendalski, Lidia Kaczmarek i Marta Pasińska ze Szkoły Podstawowej w Józefowie; Alex Łukasiuk i Aleksandra Kościuczuk ze Szkoły Podstawowej w Białobrzegach; Wiktoria Borek z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Wólce Radzymińskiej; Zuzanna Kowalska i Jakub Wróbel ze Szkoły Podstawowej w Nieporęcie, a także Jan Mazonik, Antoni Izbicki, Bogna Szymankiewicz, Nadia Redlin i Stanisław Błażejczyk ze Szkoły Podstawowej w Izabelinie. Oprócz wójta Macieja Mazura w uroczystości wręczenia prymusom nagród wzięli udział dyrektorzy szkół oraz Lidia Wize, dyr. Gminnego Zespołu Oświaty.
Jak podkreślili urzędnicy odpowiedzialni za oświatę, nauka w czasie pandemii okazała się prawdziwym wyzwaniem, tak dla dzieci, jak i dla rodziców i nauczycieli. – Wychowankowie gminnych szkół wyśmienicie zdali ten trudny egzamin, jaki postawiło przed nimi życie. Świadczy o tym choćby liczba świadectw z czerwonym paskiem wystawionych przez gminne placówki oświatowe. W tym roku było ich aż 541! Oznacza to, że ponad połowa wszystkich uczniów podstawówek uzyskała średnią powyżej 4,75. Dodatkowo 74 dzieci nagrodzono za wzorowe czytelnictwo, działalność społeczną, charytatywną oraz reprezentowanie szkół w konkursach przedmiotowych i artystycznych – wyliczają zwierzchnicy lokalnej edukacji.
Tak doskonałe wyniki nie byłby możliwe, gdyby nie ciężka praca uczniów oraz nauczycieli. Zwłaszcza ci ostatni nie mieli w trakcie pandemii łatwego zadania. Prowadzenie zajęć przez Internet wymagało od nich dodatkowego przygotowania, opracowania specjalnych materiałów, zdalnego udostępniania linków oraz, nierzadko, walki z problemami technicznymi. Tłumaczenie skomplikowanych tematów czy wprowadzanie nowych zagadnień również okazało się sporym wyzwaniem dla pedagogów. Brak bezpośredniego kontaktu z uczniami stanowił dodatkową trudność. Mimo to pod ich kierunkiem uczniowie dali radę.