Klamka zapadła, dzięki czemu w nieodległej przyszłości parter serockiego Urzędu Miasta i Gminy zmieni się nie do poznania. A to za sprawą skonkretyzowanych już planów stworzenia tam nowoczesnego, funkcjonalnego biura obsługi interesanta. Środki na realizację przedsięwzięcia mają pochodzić ze źródeł zewnętrznych, wspierających zadania z zakresu zwiększania dostępności obiektów użyteczności publicznej.
Jak przyznają seroccy urzędnicy, pewien wpływ na realizację wspomnianych prac miały ich doświadczenia związane z funkcjonowaniem magistratu w dobie powszechnych ograniczeń sanitarnych. – Wybuch pandemii w 2020 roku zmusił nas do zorganizowania pełnej obsługi na parterze budynku, poprzez zaadaptowanie na ten cel istniejących tam pomieszczeń. Rozwiązanie było tymczasowe i konieczne, lecz sprawdziło się w maksymalnym stopniu, ułatwiając obsługę interesantów. Odpowiadając na ich potrzeby, podjęliśmy więc decyzję o przebudowie parteru i dopracowaniu biura obsługi od strony architektonicznej, ponieważ obecnie – co wynika z istniejącego na parterze układu pomieszczeń – jest zbyt mało stanowisk obsługi, a także miejsc, gdzie można oczekiwać na załatwienie sprawy.
W wyniku przebudowy parteru ratusza powstanie tam otwarta przestrzeń z ośmioma stałymi stanowiskami obsługi oraz dwoma dodatkowymi. Jedno z nich będzie przystosowane do pełnej obsługi osób wymagających szczególnych warunków z uwagi na niepełnosprawności (głuchych i niedosłyszących, niemych i niewidomych). Cała przestrzeń zostanie oznakowana czytelnymi piktogramami i wyposażona w pętlę indukcyjną ułatwiającą funkcjonowanie osobom niedosłyszącym, korzystającym z aparatów słuchowych.
Oprócz tego parter obiektu będzie dostosowany do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim, co też ułatwi funkcjonowanie petentom z wózkami dziecięcymi. Zostanie to osiągnięte poprzez likwidację barier pionowych, zwiększenie przestrzeni komunikacji oraz montaż automatycznych drzwi wejściowych do budynku. Obiekt zostanie też wyposażony w platformę (windę) obsługującą wszystkie kondygnacje, zapewniając dostępność całego budynku dla wszystkich mieszkańców.