Przedsiębiorstwo Wodociągowo-Kanalizacyjne Sp. z o.o. od wielu lat stawia na jakość obsługi klienta, dostarczając mieszkańcom coraz to nowych rozwiązań technologicznych, które podnoszą komfort korzystania z usług PWK „Legionowo”. Komfort, który podobnie jak bezpieczeństwo dostaw wody i odprowadzania ścieków jest dla Przedsiębiorstwa jednym z priorytetów.
Zdalny odczyt wodomierzy, wymiana tych urządzeń ze wsparciem systemów informatycznych oraz faktura w formie elektronicznej – to tylko niektóre z takich rozwiązań. Jak twierdzą pracownicy wodociągów, zainteresowanie e-fakturą każdego roku jest coraz większe, a liczba osób pragnących z niego korzystać stale wzrasta. Codziennie do Biura Obsługi Klienta legionowskiego PWK wpływa około piętnastu nowych wniosków o e-fakturę. Usługa ta jest w pełni bezpłatna, a dodatkowo, co jest bardzo ważne z punktu widzenia ekologii – sprzyja ochronie środowiska.
Rozwiązaniem, które szczególnie w okresie pandemii było przez wielu nowych mieszkańców doceniane, jest zdalny odczyt wodomierzy. Klient nie musi oczekiwać na wizytę inkasenta celem spisania stanu wodomierza. Wdrożony został nowy system odczytu wodomierzy „IZAR NET 2”, który usprawnia pozyskiwanie odczytów, zmniejsza koszty związane z przejazdem samochodu, a także przyspiesza wystawianie faktur. Pracownik PWK, za pomocą nowoczesnego tabletu oraz innowacyjnego systemu gromadzenia danych, pobiera odczyty w znacznie szybszy i dokładniejszy sposób. Specjalny moduł radiowy zamontowany na wszystkich wodomierzach pozwala na zdalny odczyt z ostatniego dnia miesiąca, zawsze o tej samej godzinie. – Dzięki jeszcze bardziej precyzyjnemu automatycznemu odczytowi unikamy takich sytuacji, jak błędny stan licznika czy pomyłka przy ręcznym wprowadzeniu danych. System rejestruje też wszelkie nieprawidłowości, czyli na przykład przepływ wsteczny, wyciek wody oraz brak przyrostu wskazań – podkreśla Grzegorz Gruczek, Prezes Zarządu Przedsiębiorstwa Wodociągowo-Kanalizacyjnego „Legionowo”.
Legionowskie PWK wprowadza również nowy system wymiany wodomierzy, w którym to monter jest wyposażony w drukarkę termiczną, urządzenie rejestrujące wodomierz oraz tablet do zbierania podpisu elektronicznego. Usprawnia to proces wymiany i pomaga uniknąć błędów podczas ręcznego spisywania numeru wodomierza. Są to nowoczesne, komfortowe i co równie istotne – w pełni bezpieczne rozwiązania. Dzięki temu postęp technologiczny w PWK „Legionowo” trwa nieprzerwanie, pozwalając Przedsiębiorstwu osiągnąć europejskie standardy najnowszej generacji.