To bez wątpienia dobra wiadomość dla kierowców. Tuż przed wyborami parlamentarnymi źródła rządowe poinformowały o zatwierdzeniu przez Wojewodę Mazowieckiego projektu budowlanego i wydaniu zezwolenia na realizację inwestycji drogowej dotyczącej rozbudowy DK 61 na odcinku Legionowo – Zegrze Południowe.
Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności. Umożliwia ona rozpoczęcie robót, a także procedur odszkodowawczych dla właścicieli nieruchomości przejętych pod wartą blisko 195 mln zł inwestycję Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. W jej zakres (niezależnie od zakończonej przed rokiem kompleksowej przebudowy wiaduktu kolejowego w Wieliszewie) wchodzi rozbudowa 4,5-kilometrowego odcinka drogi pomiędzy Legionowem a rondem w Zegrzu do parametrów klasy GP, czyli drogi głównej ruchu przyspieszonego. W zamyśle autorów projektu rozbudowa DK 61 do przekroju dwujezdniowego, z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach, pozwoli poprawić warunki komunikacyjne i rozdzielić ruch lokalny od tranzytowego. Przedsięwzięcie ma również zapewnić ciągłość, sprawność oraz bezpieczeństwo ruchu pieszego i rowerowego.
W ramach inwestycji zaplanowano m.in. budowę dodatkowych jezdni do obsługi przyległego terenu i zapewniających dojazd do posesji, przebudowę istniejących dróg i skrzyżowań z drogą krajową, a także budowę dodatkowych pasów ruchu do skrętu na skrzyżowaniach. Na połączeniu z DW 631 zaplanowano budowę węzła drogowego, gdzie droga krajowa będzie przebiegać nad wojewódzką. Ponadto zbudowana lub przebudowana zostanie infrastruktura dla pieszych i cyklistów – z chodnikiem i ciągiem pieszo-rowerowym. Pojawią się też system odwodnienia terenu i urządzenia ochrony środowiska, m.in. zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne i ogrodzenie drogi na terenach leśnych.
Wykonawcą inwestycji realizowanej w formule „Projektuj i buduj” jest konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Mińsk Mazowiecki (lider) i Torpol. Przekazanie placu budowy umożliwi wykonawcy rozpoczęcie prac budowlanych. Na początek przeprowadzi on inwentaryzację, rozpoznanie saperskie terenu i wytyczenie geodezyjne. Następnie wybudowane zostaną drogi technologiczne i zaplecza budowy oraz składy materiałów. Rozpocznie się wycinka drzew i krzewów, ruszą też pierwsze roboty ziemne.
Terminu zakończenia robót w urzędowym komunikacie nie podano.