Profilaktyki nigdy za wiele. Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji wspólnie z firmą Neptis S.A., operatorem aplikacji Yanosik, zbliża się właśnie do końca akcji informacyjno-edukacyjnej pod hasłem „Myśl Trzeźwo”.
Celem mających potrwać do 15 stycznia działań jest uświadamianie kierowcom skutków prowadzenia pojazdu pod wpływem alkoholu. Chodzi głównie o ryzyko spowodowania wypadku lub kolizji. Dzięki akcji mają oni też zacząć zdawać sobie sprawę z odpowiedzialności karnej, jaka ich czeka za kierowanie pojazdem po kielichu. Kierowcy powinni być świadomi, że nawet mimo tego, że alkohol spożywali poprzedniego dnia, może on być wciąż obecny w ich organizmie. Badanie na jego obecność można wykonać w każdej jednostce policji. – Pamiętajmy, że każdy kierowca, prowadząc pojazd pod wpływem alkoholu, jest potencjalnym zagrożeniem dla innych uczestników ruchu drogowego. Jeśli więc zdecydujemy się pojechać na zabawę karnawałową, zawczasu pomyślmy, jak bezpiecznie wrócić do domu – przestrzegają policjanci.
W 2022 roku funkcjonariusze przeprowadzili 12 453 495 badań trzeźwości kierujących, ujawniając aż 104 467 kierowców będących zarówno w stanie po użyciu alkoholu, jak i w stanie nietrzeźwości. Przesłanie akcji „Myśl Trzeźwo” jest promowane na stronach internetowych, w mediach społecznościowych i w aplikacji Yanosik, która udostępniła kierowcom materiały edukacyjne dotyczące konsekwencji prawnych kierowania pojazdem pod wpływem alkoholu, opracowane w formie quizu. Działania są też wspierane emisją spotu przygotowanego przez firmę Screen Network S.A., wyświetlanego na ekranach LED rozlokowanych na terenie całego kraju.
BRD KGP/oprac zig